onsdag 16. februar 2011

Hjertet i halsen og neglene i rattet…!

Snøen daler lett fra himmelen, det har den gjort i flere dager nå. Kulda har også satt inn igjen, og med det følger glatte veier og vanskelige kjøreforhold. Det fikk jeg oppleve mer enn vanlig i dag, på vei hjem fra jobb. Jeg er ikke noe råkjører, spesielt ikke nå som du kan skli både sidelengs, baklengs, forlengs og på kryss og tvers. Der kjører jeg, og aner fred og ingen fare, i sakte fart fordi det er nedoverbakke. På en eller annen måte kom jeg litt for langt ut på veikanten, og der var det et parti uten asfalt, ingen problem i seg selv, men i det jeg får bilen inn i sporene igjen så skjer ting veldig raskt. Bilen har overtatt kontrollen, eller var det den isdekte veibanen som tok kontroll over bil og meg….. Bilen sklir på skrå over i feil kjørefelt, og Mariannemor slår over til “autopiloten” som resulterer i at bremsefoten plutselig befinner seg på bremsepedalen……. Hjelper utrolig mye å bremse når man er i sklimodus med en flere kg tung bil……not. Jeg klarte heldigvis å holde meg på veien, ikke at jeg hadde kommet så lang utenfor veien da, for på ene siden var det fjell og på andre siden var det autovern…..eehh…..og rett ned en skråning like bak autovernet….. Er veldig glad det ikke kom noe møtende biler oppover, jeg rakk å komme meg på riktig side av veien før jeg så noen billys i mot meg…… Må innrømme at jeg var litt skjelven resten av veien hjem, men nå sitter jeg trygt i godstolen og kjenner at det er godt å leve…….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar