søndag 6. februar 2011

Nattlige sysler…..

Jeg var av den oppfatning at man skulle sove sin dypeste søvn om natta, men det ser ut som jeg har tatt grundig feil her altså. Det er lenge siden jeg sov en hel natt igjennom, eller mer enn 4-5 timer for den saks skyld, ofte blir det bare ca.3 timers søvn. Har ikke mye å gå på da altså. Det er mye som foregår i hodet på meg om natta, virker som det er eneste stunden det er tid til litt (les: mye) tankevirksomhet. Mange planer blir gjennomtenkt og startet i nattens mulm og mørke, mens en stemme forgjeves prøver å overtale tankene til å stoppe å jobbe, jeg mener, får jo ikke akkurat overtidsbetaling. Her er litt av det det jobbes hardt med om natta: “Hva gjør jeg med strømregninga som ble så himla mye større enn den pleier. Skal jeg få den delt opp? Hvis jeg får den delt opp så får jeg betalt resten av regningene også, eller skal jeg bare betale hele sullamitten og bli ferdig med det? Leve litt på sparebluss den neste mnd blir resultatet da, men hvis jeg sparer inn på maten, bare kjøper billig mat og prøver å bake brød selv….. Hva med eu kontrollen på bilen? Den må bare vente til lønna kommer….. Det er snart spes.ped møte, jeg må skrive saksliste til det. Hvordan gjør jeg det? Må jo gjøre godt inntrykk på den nye veilederen. Yes, prøvetida på jobben er over, og jeg trives kjempe godt, og jeg fikk skryt av styrer. Er så deilig! Hva skal vi ha til middag i morgen? Skal jeg trene? Hvis jeg kjøper en pose med poteter så holder det til mange middager….. Søren, badet er ikke ferdig pusset opp, mangler litt her og der, når skal jeg få gjort det ferdig? Ferie? Kan jeg ta en uke ferie når jeg ønsker? Opptjente feriepenger holder ikke til 5ukers ferie, det kommer jo aldri til å gå. Nytter ikke å leve på 10000kr i juni når man har utgifter på 13000…hmmmmm……hva gjør jeg da? Må snart søke på videregående for tenåringen. Blir jo spennende, men rart. Må huske å få med alt som skal med i søknaden….

Vel, dette er bare en liten brøkdel av det det jobbes med om natta her i heimen. Har prøvd å telle sauer også, men hjelper ikke. Har også prøvd å stoppe tankevirksomheten, det er “stille” i 10 sekunder, og så er det full fart igjen…. Etter nattlige sysler over veldig lang periode begynner kropp og humør å påvirkes. Prøv å sov i gjennomsnitt 3-4 timer natta over lang tid, så skal du se det tærer på både det ene og andre.

Jeg må jo si at jeg egentlig ikke har noe å klage over. Jeg har en jobb som jeg trives veldig godt i/på, med flotte medarbeidere, tror nok det er en av grunnene til at jeg ikke har bukket under. Har jo også en herlig tenåring, selvom han gang på gang driver meg til vannvidd så lyser han også opp hverdagen. Så alt i alt er livet veldig bra for tiden.

Ha en riktig flott søndagSmilefjes

2 kommentarer:

  1. Huff! Høres ut som du trenger en oppmuntring! Husk at du har bursdag torsdag 10.feb kanskje du trenger en fest!? Eh..det koster jo penger..kan trøste deg med at vi fikk en helvetes strømregning vi også, pluss at det ligger mange regninger her og verker! Æsj sånn er det hver februar og mars kan jeg huske. Få gleder, men snart vår og lysere om kvelden nå!!

    SvarSlett
  2. Hmmm....oppmuntring fikk jeg av å ta en tur til Myrullpiken med deg:-D. Du har helt rett,kan ikke være så himla lenge til våren er her.....skal bli herlig!

    SvarSlett